تمامی مطالب مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد.درصورت مغایرت از گزارش پست استفاده کنید.

جستجو

تبلیغات


محیط زیست در منظر دین و اقتصاد

    چکیده

    امروزه کشورهای جهان سوم دریافته اند رشد سریع و تقلیدی که به تکرار مراحل مدرنیزاسیون کشورهای غربی می پردازد، سبب اختلاف طبقاتی شدید اجتماعی و تخریب دوچندان محیط زیست در دو سر طیف جامعه می شود. ثروتمندان، منابع را با مصرفی تفاخرآمیز غارت، و فقیران از منابع نادری که در دسترس دارند، به حدّ افراط استفاده می کنند. نتیجه این روند این است که منابع پایان پذیر، تهی، و منابع تجدید شدنی نیز به جهت عدم مدیریّت درست، به منابع فناپذیر تبدیل می شود و حاصلی جز محیطی آلوده برای نسل های بعد بر جای نمی ماند. در کشورهای شمال نیز به رغم این که طیّ مراحل رشد خود کوشیده اند منابع خود را از کشورهای جهان سوم تهیه، و بخشی از آلودگی زیست محیطی خود را به این کشورها انتقال دهند، آثار مرگبار فراگیر تخریب محیط، زنگ خطر را برای آنان نیز به صدا درآورده است؛ به همین جهت مسائل محیط زیست، مورد توجّه صاحبان اندیشه در علوم گوناگون قرار گرفته است. در دانش اقتصاد، در زمینه های اقتصاد منابع، اقتصاد محیط زیست، و اقتصاد توسعه، این موضوع یکی از مباحث محوری است.

    ...

    این مقاله در فصلنامه ی اقتصاد اسلامی، شماره ی 10 منتشر شده است. شما می توانید متن کامل مقاله را در این وب سایت مشاهده نمایید.


    این مطلب تا کنون 54 بار بازدید شده است.
    ارسال شده در تاریخ پنجشنبه 11 دي 1348 [ گزارش پست ]
    منبع
    برچسب ها : منابع ,اقتصاد ,محیط ,کشورهای ,زیست ,محیط زیست، ,محیط زیست ,کشورهای جهان ,
    محیط زیست در منظر دین و اقتصاد

تبلیغات


    Ads1

پربازدیدترین مطالب

آمار امروز پنجشنبه 26 مرداد 1396

تبلیغات

پارس ایرانیک جهت سفارش تبلیغات با ایمیل زیر در ارتباط باشید
mohsen_msl@yahoo.com

آخرین کلمات جستجو شده

تگ های برتر